Vitézy Dávid a főváros gyalogos közlekedésének fejlesztésére helyezné a hangsúlyt Budapesten.
A volt főpolgármester-jelölt hangsúlyozta, hogy nem meglepő, hogy sok nagyvárosnak saját stratégiája és felelős személye van a gyalogos közlekedés fejlesztésére.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője, fontos javaslattal állt elő a Fővárosi Közgyűlés számára, amelynek célja a gyalogos közlekedés feltételeinek javítása. Az Index beszámolója szerint Vitézy Facebook-bejegyzésében hangsúlyozta, hogy Budapesten a gyalogosok helyzete még mindig háttérbe szorul a többi közlekedési módhoz képest, pedig a gyaloglás mindannyiunk mindennapi életére jelentős hatással van. A novemberi közgyűlés során várhatóan részletesen is foglalkoznak ezzel a fontos témával.
Vitézy hangsúlyozta, hogy a főváros számos pontján a szűk járdák megnehezítik a gyalogos közlekedést, míg a külső kerületekben sok esetben teljesen hiányoznak a járdák. Ráadásul több helyen a gyalogátkelők is eltűntek, és a meglévő aluljárók, valamint felüljárók gyakran kényelmetlen alternatívát kínálnak a közlekedőknek. A közösségi közlekedés versenyképességéhez elengedhetetlen, hogy a megállók és állomások könnyebben és biztonságosabban megközelíthetőek legyenek.
Vitézy javaslata szerint a Széll Kálmán tér modelljét követve több kültéri mozgólépcső telepítése lenne indokolt a szintkülönbségek könnyebb áthidalása érdekében, ahol a gyalogosforgalom ezt szükségessé teszi. Emellett kiemelten fontosnak tartja a zebrák világításának javítását és korszerűsítését, valamint új gyalogátkelők kialakítását is. Továbbá, egy átfogó információs rendszer bevezetése jelentősen hozzájárulna a gyalogosok tájékozódásának megkönnyítéséhez.
A gyalogos közlekedés fejlesztése nem csupán a közösségi közlekedés vonzerejét fokozza, hanem jelentős hatással lehet a városi gazdaság fellendítésére is, beleértve a kiskereskedelem, vendéglátás és turizmus szektorait. Emellett elengedhetetlen a biztonságos gyalogos közlekedés megteremtése, hogy a gyermekek önállóan, kockázatok nélkül juthassanak el iskolájukba. Vitézy véleménye szerint a gyaloglás népszerűsítése a fiatalabb generációk egészséges fejlődéséhez is hozzájárul, így nemcsak a közlekedési kultúrát, hanem a jövő generációk jólétét is szolgálja.
Nem meglepő, hogy Londontól Bécsen át Rotterdamig számos város külön stratégiát és felelőst rendel a gyalogos közlekedés fejlesztéséhez. Például Pozsonyban egy innovatív járdafejlesztési programot indítottak, amely saját járdakő-designt is kidolgozott, mivel a járdák szerves részei a város arculatának – írja Vitézy. Ezzel szemben Budapesten még mindig sok helyen aszfaltburkolat borítja a forgalmas közutak járdáit.