A Xiaomi elvitt minket Pekingbe, hogy felfedezhessük legújabb SUV-ját. -- Totalcar

Na mizu, Kína - megy a copy-paste, vagy ez már ennél régen több?!
Ha kínai technikai vállalatok között kell keresgélnem, nehéz lenne izgalmasabbat találnom a Xiaominál. Olcsó, de annál menőbb telefonokkal törtek be a piacunkra valamikor 10 évvel ezelőtt. Emlékszem, talán a második saját pénzemen vásárolt mobilom volt tőlük, és marhára örültem neki. Tudta, amit kellett, fele annyiba került, mint bármi abban a kategóriában.
A családunkban talán fater volt az egyetlen, aki valaha is beszerezte ezt az eszközt, és ezzel egyúttal meg is szűnt a kapcsolatunk. Mostanáig tartott ez a távolság.
Jelenleg Kínában tartózkodom, és körbenézve egy hatalmas teremben találom magam, ahol mindenféle ember, médiás figura és szakmai érdeklődő szorong a helyszínen – mindössze Antit nem látom sehol. Az idő múlásával hihetetlen változásokon ment keresztül a világ az elmúlt évtizedben. A Xiaomi standján sötétített lencsés, kamerával felszerelt szemüvegek, okos porszívók és egyéb izgalmas kütyük sorakoznak. Közben mindannyian ott ülünk, és titkon azt várjuk, hogy az SU7 szedán után végre bemutassák a második autójukat is, a YU7 SUV-t, amit a helyiek inkább crossoverként emlegetnek.
Ja, hogy ők autót is gyártanak? Nem baj, ha nem voltál vele eddig tisztában - valamikor 2021-ben kezdték, és '23 decemberében jöttek ki az első termékkel. Az volt a már említett SU7. Azóta megjárták vele a Nürburgringet, ahol - most figyelj - idén mentek vele egy 6:22.091-es időt (jelenleg ez a 3. leggyorsabb idő). Eladtak egy szemmel is jól látható mennyiséget, és szépen haladnak mindenféle bővüléssel, gyártással. De.
Lépjünk is át a bevezetőn, hiszen itt állok ennek a hatalmas teremnek a közepén, és máris kezdődik a prezentáció, demonstráció, korporét izé, amit fél füllel megpróbálok követni, miközben összegyűjtöm nektek a leglényegesebb információkat az autóról.
Tehát egy crossoverről beszélünk, amit Kínában gyártanak. Láttam a saját szememmel. Tényleg!
Három különböző verzió közül választhatsz, amint elérkezik hozzánk: a hagyományos YU7, a Pro változat és a Max kiadás.
Itt találhatók a nyers adatok, amelyeket érdemes alaposan átnézni. Különösen a hatótávval kapcsolatos információk érdemelnek figyelmet.
Próbáltuk kideríteni, mi a helyzet a töltéssel, és a sajtótájékoztatón azt válaszolták, hogy - idézem:
"Teszteltük a laborban, 250 kW-tal lehet tölteni az alapmodellt, és a MAX verzió tud 480-at."
Hát, akkor lássuk csak... "A laboratóriumban alaposan kipróbáltuk." 😄 Rendben van?
Ez a valóságban azt jelenti — hogy érthetőbben fogalmazzak — hogy a YU7 modelled 21 perc alatt 10-80%-ra tölthető, míg a Max verzió 12 perc alatt éri el ugyanezt. Ez igazán kedvező, főleg ha beleszámítjuk a CLTC által megadott hatótávokat (bár én személy szerint nem bízom benne, de erről majd egy későbbi írásban részletesebben is beszélek). Optimista becslésem szerint ennyi idő alatt körülbelül 400-500 kilométert fogsz tudni megtenni.
2140-2460 kg... ez egy hízó
A méretek alapján a jármű körülbelül 5 méter hosszú (csupán 1 mm hiányzik), 3 méter a két kerék közötti távolság, és 2 méter szélesség jellemzi.
Furcsa, hogy mennyire magas! Egyhatvan a magasságom, de ez igazán csak akkor fontos, ha éppen a fejemre szeretnél pakolni dolgokat, mint ahogy a képen is látható. Például egy biciklit.
A mára már csupán közepesen óriásnak titulált YU7 valóban egy remekül megalkotott, intelligens és figyelemfelkeltő autó – ezt senki sem vonhatja kétségbe. Nézd csak meg ezt a lenyűgöző formát! Olyan részletek fedezhetők fel rajta, amelyek a Porsche világát idézik, emellett a Ford Mustang Mach-E és a DBX jegyei is felfedezhetők, de mindezek ellenére az összkép magával ragadó. Hosszú időt töltöttem el az autó előtt, alaposan szemügyre véve minden szögből, és arra a megállapításra jutottam, hogy igazán tetszik. Még a McLaren-stílusú lámpák is vonzóak benne.
A felnik igazán kiváló állapotban vannak, ha valaki a klasszikus értékek iránt érdeklődik.
Hipoallergén a beltere.
A hűtő a belső térben található, és a laminált felületek mellett akusztikus üvegezés biztosítja a csendes utazást. Az UV-védett üvegek pedig lehetővé teszik, hogy a napfény bejusson, anélkül hogy a belső környezet károsodna. A frunk, az ablakok és a csomagtér könnyedén kezelhető külső hangvezérléssel, így mindig praktikus és stílusos megoldásokat kínál. Igazán menő!
A szellőzés HEPA szűrővel van felszerelve, ami garantálja a tiszta levegőt. Ráadásul vannak stílusos, programozható Xiaomi eszközök, amelyeket mágneses rendszerrel egyszerűen áthelyezhetsz. Így még izgalmasabbá válik a lakásod légkörének irányítása!
Merev és biztonságos a karosszéria,
A világ minden rendszere a túlélésedre összpontosít, és ez nem véletlen. Az autó futóműve is rendkívül intelligens: elöl kettős keresztlengőkar, hátul multilink rendszerrel van felszerelve. Minden feltétel adott ahhoz, hogy élvezetes és biztonságos legyen az utazás.
A bele pedig magáért beszél - az is, amit szoftveresen tud, nem csak a küllem.
Lehet, hogy neked sok, de én ezt már elfogadtam. Jó benne ülni, szép, amit látok.
Nem olyan letisztult, mint a Tesla, a legnagyobb riválisa, de másféle szépséget hordoz magában.
Nos, most még nem ez a pillanat, hogy tesztelni kezdj. Ne is úgy közelíts a szöveghez.
Örömmel osztom meg veletek, hogy a Xiaomi termékei már elérhetőek! Ráadásul a népszerűségüket jól mutatja, hogy mindössze három perc leforgása alatt 200 ezer darabot rendeltek meg belőlük. Érdemes lecsapni rájuk, amíg lehet!
Úgyhogy most be is fogom a gondolataimat.
Irányítottam, felfedeztem, és túléltam.
Maradj velünk, olvass el minket, és nézd a tartalmainkat! Hamarosan érkezik egy különleges videóval is, ami garantáltan feldobja a napodat!
Puszi addig is!
(A hivatalos ára pedig: ...)