Leállt az Ügyfélkapu+, a KAÜ és a DÁP rendszere.


Szombat délután váratlanul leálltak a digitális ügyintézési rendszerek, ami komoly fennakadásokhoz vezetett.

Július 12-én szombaton több hivatalos ügyintézési rendszer is elérhetetlenné vált: nem működött az Ügyfélkapu+, a Kormányzati Azonosítási Ügynökség (KAÜ) és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) sem. A hibát az egyik olvasó jelezte a 444-nek.

Már pénteken felmerültek problémák a kormányablakok működésében: a járási hivatalokban kizárólag azokat az okmányokat tudták átadni, amelyek előre előkészítettek voltak. Azonban sikerült újra aktiválni a rendszert.

A pénteki leállás hatással volt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal telefonos bejelentő szolgáltatására, valamint az Általános Nyomtatványkitöltő és a tárhely funkcióira is. Emellett a DÁP (Digitális Állampolgárság Program) alkalmazás sem volt elérhető ebben az időszakban.

A szombati leállás következtében az ismeretlen eredetű rendszerhiba miatt a felhasználók a bejelentkezés közben a "Hiba a bejelentkezés során, kérjük próbálja meg később!" hibaüzenettel találkoztak, ami az Ügyfélkapu+-ra való belépést is ellehetetlenítette.

Ahogy már korábban említettük, az Ügyfélkapu+ regisztrációs folyamatában a felhasználók gyakran hibáznak a törlőkód mentésével kapcsolatban. Ennek hiányában a rendszer nem aktiválódik, ami megnehezíti a belépést.

Ahhoz, hogy a regisztráció sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy a törlőkódot, amely számok formájában jelenik meg, elmentsd a "Törlőkód mentése" gomb segítségével. Ezt követően ne felejtsd el bepipálni a megerősítő négyzetet, majd kattints a "Befejezés" gombra. Ha ezeket a lépéseket nem hajtod végre, az aktiválás nem fog megtörténni, és a felhasználó később hiába próbál belépni.

A probléma következtében sok felhasználó azt hiszi, hogy sikeresen aktiválták az Ügyfélkapu+ szolgáltatást, de valójában csak az első, azonosító alapú lépésekig tudtak eljutni. Bár az applikáció telepítése és az első bejelentkezés zökkenőmentesnek tűnik, a rendszer nem biztosít teljes körű hozzáférést a digitális ügyintézéshez. Mivel a törlőkód hiányzik, a belépési kísérletek folyamatosan elutasításra kerülnek.

Az Ügyfélkapu+ hivatalos útmutatójában kiemelten szerepel, hogy a mentési lépés és a pipálás elengedhetetlen, hiszen csak ezek teljesítése révén zárható le a regisztrációs folyamat. A weboldalon fellelhető részletes segédlet képernyőképekkel illusztrálja a lépéseket, és hangsúlyozza a zöld pipával jelzett befejező képernyőt, amely világosan tanúskodik arról, hogy az aktiválás sikeresen megtörtént.

Related posts