A Formula-1-es versenyzők száján lakat lehet, ami miatt nem merték bírálni az új szabályokat.


Lance Stroll egy önmagához képest szokatlanul bőbeszédű nyilatkozatban kritizálta a 2026-tól érkező, az elektromos hajtásra minden korábbinál nagyobb hangsúlyt helyező technikai szabályokat. Szerinte sokan osztják a véleményét, még ha nem is mondják ki.

A csapatok már teljes gőzzel dolgoznak a jövő évi autók megalkotásán, és a rendelkezésre álló források jelentős része már régóta erre a célra összpontosít, nem pedig az idei modell tökéletesítésére. Számos versenyző már lehetőséget kapott arra, hogy a szimulátorban tesztelhesse a 2026-os autó első prototípusát. Ugyanakkor a csapatok különböző fejlettségi szinteken állnak, ami a projekt előrehaladását illeti. Nemrégiben a Williams csapatvezetője, James Vowles, Charles Leclerc megjegyzései kapcsán azt állította, hogy ők kedvezőbb helyzetben vannak, mint a Ferrari.

Leclerc-t azzal próbálják megnyugtatni, hogy a probléma forrását nem a szabályok között kell keresni, hanem inkább a Ferrari háza táján.

Lance Stroll már túlesett az első virtuális tapasztalatain, és az Aston Martin versenyzője, akárcsak Leclerc, nem éppen lelkesedik a következő évi autó vezetési élményéért, valamint a szabályok alakulásáért sem.

"Szomorú, hogy a Forma-1 világában jelenleg csak az elektromos technológia dominál, és emiatt rengeteg leszorítóerőtól fosztjuk meg az autókat, csupán azért, hogy kiemeljük az akkumulátor teljesítményét. Jó lenne, ha a jövőben könnyed, mozgékony és gyors autókra lenne lehetőségünk, amelyek jelentős leszorítóerővel rendelkeznek. Ehhez pedig talán csupán annyira lenne szükség, hogy egyszerűsítsük a folyamatokat. A Forma-1-nek inkább a versenyzésről kellene szólnia, nem csupán az akkumulátorokról vagy tudományos kísérletekről." - idézi Strollt a Racefans.

Nem vagyok elragadtatva ettől az iránytól, de ha versenyképesek leszünk, és túlszárnyaljuk a többieket, akkor nyilvánvalóan nem fogok panaszkodni. Mégis, az irányvonal, amit a szabályokkal követünk, nem nyeri el a tetszésemet. Úgy vélem, hogy sok versenyző osztozik ezen a véleményen, de vannak, akik esetleg politikai okok miatt nem merik ezt nyíltan kifejezni.

Utóbbi mondatával Stroll arra utalhat, hogy egyes versenyzők a csapatuk, illetve a mögöttük álló motorgyártó érdekeit szem előtt tartva nem fogalmaznak meg nyilvános kritikát a szabályokkal kapcsolatban.

"Valóban izgalmas elképzelni olyan autókat, amelyek hangosabbak, könnyebbek, és nem annyira függenek az elektromos hajtástól, hiszen ezekkel a járművekkel sokkal élvezetesebb lenne a versenyzés" - zárta le mondandóját a kanadai.

Nemrégiben Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke nyilatkozott az új motorformuláról, valamint a jövőbeli tervekről. A paddockban egyre inkább terjed a hír, hogy 2029-től várhatóan egyszerűsödhetnek a motorok, ami lehetőséget adhat a V8-asok vagy akár a V10-esek visszatérésére is.

Related posts