A Ügyfélkapu+ regisztrációja igencsak kihívásokkal teli folyamat lehet - Alfahir.hu


A kormány szerint az új intézkedés megkönnyíti az ügyintézést, ám valójában ez messze nem garantált.

A bama.hu cikkében a kormányzati digitalizáció gyors ütemű bevezetésével kapcsolatos kihívásokról olvashatunk. Az egyik baranyai olvasó tapasztalatai szerint a hivatalos kommunikációban szereplő "pár kattintásos" átállás valójában sokkal összetettebb folyamatot takar. Az átalakulás során számos nehézségbe ütközött, amelyek messze túlmutattak az egyszerű online ügyintézés könnyedségén.

Megpróbálta letölteni telefonjára az alkalmazást, ám ez nem sikerült, mivel a személyi igazolványa kiállításának időpontja 2021. előtti.

Azok számára, akik hasonló helyzetben vannak, fontos, hogy ne halogassák az új igazolvány igénylését, hiszen február 1-jétől a folyamat költsége 8000 forintra emelkedik. Érdemes mihamarabb lépni!

A Bama olvasója próbálkozott a videóchaten való regisztrációval. Először is, beszkennelte a személyi igazolványát, majd készített egy fotót magáról. Azonban miután mindent elvégzett, hiába várta, hogy az ügyintéző visszajelezzen neki.

Hosszú várakoztatás után a következő felirat jelent meg a kijelzőn: regisztráció törlése.

Végül egy személyes ügyintézésre időpontot foglalt. Ezt célszerű előre megtenni, mivel a jelentés szerint legkorábban 10 nap elteltével tudják majd fogadni.

Nagyon érdekelne, hogyan boldogulnak az idősebb emberek ezekkel a kihívásokkal. Akiknek nincs családjuk, vagy a hozzátartozóik távol élnek, vajon kire támaszkodnak az ügyintézés során? Ráadásul, ha sikerül is túllépniük a regisztrációs nehézségeken, miként fognak eligibilisen navigálni az új ügyfélkapu rendszerében? Az okostelefonok használata sokak számára komoly akadályt jelent, és sokan közülük éppen ezért nem is rendelkeznek ilyen eszközzel. Valóban elengedhetetlen ez az újítás?

- Kérdezi az olvasó, hogy hogyan lehetne a szöveget még különlegesebbé tenni.

Z. Kárpát Dániel is rámutatott az indokolatlanul gyors átállás okozta problémákra. A Jobbik alelnöke elmondta, hogy a hozzájuk érkezett panaszok alapján egyértelművé vált: a teljes körű Ügyfélkapu +-os átállás előkészületei nem zajlottak le megfelelően.

A Jobbik véleménye szerint addig, amíg az Ügyfélkapuhoz és az átálláshoz szükséges összes feltétel nem teljesül, fontos, hogy az eddigi ügyfélkapus ügyintézési rendszer továbbra is működjön párhuzamosan.

Z. Kárpát Dániel hangsúlyozta, hogy mind az Ügyfélkapu, mind pedig a digitális állampolgárság alkalmazás esetében felmerült az a probléma, miszerint a régebbi típusú mobiltelefonokon nem elérhetők a szükséges operációs rendszerek a megfelelő működéshez. Rámutatott:

"Manapság egy telefoncsere nem csupán költséges, de bonyolult feladat is. A magyar állam részéről nem elegendő annyit mondani, hogy mindenki oldja meg a saját módján."

A Jobbik ezért azt sürgeti, hogy azok számára, akik önhibájukon kívül nem képesek az új rendszerek teljes körű használatára, továbbra is biztosítani kell a korábbi személyes ügyintézési lehetőségeket.

Related posts