Hosszú utazás és rengeteg társ a fedélzeten? Ne keresgélj tovább, itt a válasz!


A motortérben jelentős üresedés tátong a kétliteres dízelmotor mellett.

A kisbuszok világa általában nem a vérpezsdítő formákról szól, és a frissített Peugeot Traveller sem tér el túlságosan ettől a trendtől. Az orra ugyan mutat némi karaktert, de a dizájn egyediségének többi részében sajnos nem igazán találunk különbséget. Ez pedig nem véletlen, hiszen a márkajelleg kiemelése érdekében elengedhetetlen, hogy a külső megjelenésben legyenek eltérések. Egyébként a Peugeot Traveller, Opel Zafira, Citroën SpaceTourer és Fiat Ulysse szinte teljesen egyforma külsőt mutatna, ha nem lenne ez az apró, de lényeges részlet.

A Peugeot orrát a lenyűgöző oroszlánfejes embléma dominálja, amely mögött egy elsőre talán ijesztő, de valójában jól megtervezett hűtőmaszk húzódik, egészen a fényszórókig. Ha kinyitjuk a motorháztetőt, hamarosan megnyugszunk, hiszen a hűtéshez szükséges levegő nem a maszkon keresztül érkezik, hanem egy kicsit lejjebb található. Szabadon választhatunk, hogy a háromszegmenses nappali fényekbe és a hűtőmaszk dizájnjába belecsempésszük a nagymacskák jellegzetes karmait, de ez nem kötelező.

Az autó oldalnézete meglehetősen unalmas, semmi figyelemfelkeltő részlet nem vonzza magára a tekintetet. A kerekek feletti ívek csupán egy egyszerű dombornyomott mintával dobták fel az összképet, míg a tolóajtó alján csupán egy apró műanyag rátét található. Ami a tolóajtókat illeti, a könnyen mozgatható változatok a középső szinttől már alapkivitelben elérhetők, viszont ha a belépő szinten a baloldalit szeretnénk, akkor sajnos 320 ezer forintnyi extra költséggel kell számolnunk.

Érdekes részlet, hogy az üzemanyagot a jármű bal hátsó részén, a hátsó kerék környékén kell tankolni. A dízelmotor optimális működéséhez szükséges AdBlue folyadék tartályának nyílása a vezető oldali ajtónál helyezkedik el, és csak abban az esetben érhetjük el, ha az ajtó nyitva van. Hátulról pedig nem sok izgalmasat láthatunk: a felfelé nyíló ajtó könnyedén kezelhető, és kérhető olyan verzióban is, amely külön üvegrészre is nyitható. Azonban, ha valaki 190 centi magas, nem biztos, hogy kényelmesen tud alatta állni. Ezen kívül a felfelé nyíló ajtó mellett lehetőség van kétfelé nyíló hátsó ajtóra is, ha ez praktikusabb megoldást jelentene.

Kasztnija kétféle hosszban rendelhető, L2 és L3 fantázianéven, a rövidebb 4983 milliméteres, a hosszabb 5333 mm. A többi méretük megegyezik, így egyformán 1920 mm szélesek tükör nélkül, - tükrökkel 2204 mm ez az adat - magasságuk 1890 illetve 1940 mm. Tengelytávja 3275 milliméteres. A legnagyobb különbség a csomagtérben van, az L3 989 literről indul kilencszemélyes felállásban, míg az L2-es 603 literről. Az utasoknak ugyanannyi helyük van mindkét változatban, csak a csomagtartó nő a plusz centiktől.

Related posts