Texasban egy vasúti átjáróban beragadt kamion miatt súlyos vonatbaleset történt. Az eset hatalmas károkat okozott, és sokan aggódnak a baleset következményei miatt.
Első ránézésre szinte hihetetlen, hogy a texasi vonatbaleset, amely egy nappal ezelőtt zajlott le a tagállam nyugati vidékén, nem okozott sokkal több halálos áldozatot. A CBS News jelentése szerint a Pecos Cityben történt tragédiában eddig két ember életét vesztette, és hárman megsérültek.
A késő délutáni órákban egy rendkívüli szállítmányt (a felvételek alapján egy ipari csövet vagy kéményt) cipelő kamion akadt el a vasúti átjáróban, a masiniszta pedig nem tudta a hosszú tehervonatot már lefékezni. A vasúti szerelvény kettészakította a kamion rakományát, az ütközés erejétől a mozdony leugrott a sínekről és felborult, majd sorban torlódtak rá a teherkocsik. Az esetet egy szemtanú le is videózta:
Egy különleges vasúti kocsi veszélyes anyagokat, köztük lítiumos akkumulátorokat szállított, azonban jelenleg nincs hír közveszélyről, mivel ezeket az anyagokat sikerült biztonságba helyezni. A Union Pacific vasúttársaság jelenleg nyomozza az ügy részleteit, és kifejezte együttérzését az áldozatok családjai iránt.
Információk szerint a helyi kereskedelmi kamara épülete is súlyosan érintett a tragédiában, és több ember is könnyebb sérüléseket szenvedett el a helyszínen.
Tavaly Amerikát egy másik súlyos tehervonat-baleset sokkolta. 2023 februárjának elején egy vegyipari anyagokat szállító vonat kisiklott Ohio államban, East Palestine közelében. A vonat 150 kocsijából 38 felborult, és tűz is keletkezett. A hatóságok később kontrollált égést alkalmaztak, hogy mielőbb eltávolítsák a veszélyes anyagokat, köztük olyan jól ismert rákkeltő anyagokat is.
A helyieket 1 mérföldes, vagyis kicsit több, mint 1,6 kilométeres körben két napra evakuálták, a hatóságok ezután napokkal közölték, a terület már biztonságos, a levegő és a víz tiszta. Azonban az ohiói Csernobilnak nevezett baleset után sokakat nem sikerült megnyugtatni, a konteók is terjedni kezdtek róla. Hogy mi történt még, arról tavalyi cikkünkben olvashat.