A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elleni fellépés fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Ezek a gyakorlatok gyakran félrevezetik a fogyasztókat, és torzítják a piaci versenyt. Az ilyen jellegű visszaélések elleni küzdelem érdekében elengedhet


A fogyasztók védelme érdekében folytatott harc, az online csalások elleni intézkedések bevezetése, valamint a légiutasok jogainak szabályozása áll a kormány által május 23-ig zajló online konzultáció középpontjában. A legfrissebb információkat közvetítő sajtótájékoztatón elhangzott, hogy vármegyénkben egyre több bejelentés érkezik a visszaélésekkel kapcsolatban. Kovács Ernő főispán azonban hangsúlyozta, hogy az árstoppal kapcsolatos jogsértések nem merültek fel a térségben.

Magyarország Kormánya elindította "Közös ügyünk a fogyasztóvédelem" címmel az online konzultációt, amely lehetőséget biztosít a polgárok számára, hogy kifejtsék véleményüket a fogyasztókat érintő fontos kérdésekről. A felmérés során a résztvevők hozzászólhatnak a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok megszüntetéséhez, az online csalások ellen tett intézkedésekhez, valamint a légiutasok jogainak védelmét érintő szabályozásokhoz. Az elképzelések és javaslatok megosztása révén a kormány célja, hogy hatékonyabb és igazságosabb fogyasztóvédelmet alakítson ki.

A fogyasztók hatékonyabb védelmére egyre nagyobb szükség van, hiszen tavaly a vármegyében 1505 panaszt vizsgáltak meg, amelyből 968 folytatódott vizsgálattal. Ebben az évben pedig a bejelentések száma időarányosan már a negyedével emelkedett. Mondta az online konzultációról rendezett ma sajtótájékoztatón Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal főispánja.

Kovács Ernő főispán a rendezvényen hangsúlyozta, hogy "sajnos a bírságok száma is drámaian megnőtt az esetekkel párhuzamosan. Az elmúlt év hasonló időszakához viszonyítva ez a szám háromszorosára ugrott. Ezért elengedhetetlen, hogy figyelmet fordítsunk az emberek véleményére, lehetőséget biztosítva számukra, hogy kifejthessék gondolataikat. Csak így tudjuk a szükséges intézkedéseket a lehető leghamarabb végrehajtani."

Palóc André, a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy a kezdeményezés célja a visszaélések elleni küzdelem. A tárca képviselője példaként említette azokat a bolti praktikákat, amelyek során egy-egy termék árát rövid időre 20-30-40 százalékkal megemelik, majd ezt követően lecsökkentik, és az így "akciós" termékeket hirdetik meg.

A telefonos ügyintézés során sokan tapasztalhatták már, hogy 15-20 percet is várakozniuk kellett, miközben csupán zene szólt a vonalban. Ezt mi elfogadhatatlannak tartjuk. Véleményünk szerint szükség van egy világos időkeretre, például 5 percre, amely alatt az ügyfélnek el kell jutnia a hívás kezdeményezésétől a tényleges ügyintézéshez – emelte ki Palóc André, a Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője a legutóbbi sajtótájékoztatón.

A kormány tavasszal elindított egy online konzultációt, hogy a fogyasztók visszajelzései alapján hatékonyan fellépjen a nem megfelelő kereskedelmi gyakorlatok ellen. A konzultációs felület május 23-ig érhető el a fogyved.kormany.hu weboldalon. A beérkezett véleményeket nyáron fogják elemezni, és ennek nyomán ősszel a parlament elé terjeszthetnek egy szigorúbb szabályozást célzó törvényjavaslatot.

Related posts