Egyedül érkezik hozzánk ez a kínai autó, mint egy igazi különc, aki felfedezésre vár.


Bár a brit gyökerekkel rendelkező márka korábban csődbe jutott, majd 2005-ben a kínai SAIC által megvásárolt és újjáélesztett, itthon leginkább különféle méretű és hajtásláncú szabadidő-autóiról ismert. Az MG azonban nem csupán a praktikus modellekre korlátozódik, hiszen sportos vénája sem elhanyagolható. Gondoljunk csak az 1995 és 2011 között készült MG F és MG TF roadsterekre, amelyek nem a brutális teljesítményükről voltak híresek, de mégis felejthetetlen vezetési élményt nyújtottak. Most azonban az MG egy igazán különleges versenyzőt hozott a színre: az 510 lóerős Cyberstert, amely egy olyan új dimenziót nyit meg, ahol jelenleg nincsen közvetlen konkurenciája. Zárt pályán teszteltük, hogy mit tud ez a lenyűgöző, elektromos roadster, és az élmény minden várakozásunkat felülmúlta.

Bár az MG Cyberster szériaváltozata formailag jelentős finomításokon ment keresztül a 2021-es tanulmányautóhoz képest, mégis sikerült egy igazán figyelemfelkeltő és vonzó autót létrehozni. A dizájnerek ügyesen megtartották a földhöz közeli stílust, így az autó megjelenése egyáltalán nem tűnik furcsának vagy megosztónak. Nincs rajta semmi, ami miatt kételkednénk abban, hogy megszokjuk a látványát. A kétüléses, lenyitható tetejű roadster egyszerűen lenyűgözően néz ki.

A kínaiak ügyesen gazdálkodnak a több mint egy évszázados hagyományokkal bíró brit márkával. Bár anyagilag átvették a céget, tisztában vannak vele, hogy az európai vásárlók számára nem csupán a múlt, hanem a klasszikus európai dizájn is kulcsfontosságú. Éppen ezért a tervezést továbbra is a brit szakemberekre bízták, ami egyértelműen tükröződik a Cyberster látványos megjelenésében.

Bár a felfelé nyíló ajtó talán nem a legpraktikusabb választás, egy roadster esetében nem is az ergonomikus dizájn a lényeg, hanem az, hogy elbűvöljön és elragadjon minket. Az autó igazi célja, hogy lenyűgözzön, hogy aki csak ránéz, az azonnal beleszeressen, függetlenül attól, mennyire bonyolult lehet a használata. De erről majd később beszélünk. Most hagyjuk, hogy a látvány magával ragadjon: az agresszív orr, az elektromos autókhoz nem feltétlenül szükséges, mégis lenyűgöző nagyméretű légbeömlők, a karakteres sárvédők és a keskeny, szemet gyönyörködtető fényszórók mind-mind hozzájárulnak ahhoz az érzéshez, amit csak egy ilyen autó tud nyújtani.

Az oldalnézetben a különleges formavilágú felnik és a rejtett kilincs nélküli ajtók már önmagukban is figyelemfelkeltőek. Az autó hátsó részén azonban a formatervezők igazán szabadjára engedték kreativitásukat: a lenyűgöző hátsó lámpák, a sportos diffúzor és a csillogó Cyberster felirat hármasa együttesen egyedi karaktert ad az autónak. A karosszéria méretei lenyűgözőek: 4535 mm hosszú, 1913 mm széles és 1329 mm magas, míg a tengelytáv 2690 mm-re rúg, és a saját tömege 1850 kg.

Related posts