Egyedülálló edukációs kezdeményezést indít a Magyar Termék és a Naszálytej, amely célja, hogy a fiatalok körében népszerűsítse a helyi élelmiszerek fontosságát és a fenntartható gazdálkodás alapelveit. A program során interaktív workshopok, előadások és k


A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Naszálytej Zrt. közös kezdeményezése arra ösztönzi a diákokat, hogy tudatosan válasszanak védjegyes magyar termékeket. Az új edukációs program célja, hogy felhívja a figyelmet a hazai áruk könnyű és világos azonosíthatóságára, amelyet a Magyar Termék védjegy biztosít. 2024 őszétől ez a fontos téma már az általános iskolai tanterv részét képezi, azonban a most elinduló ismeretterjesztő program egy még mélyebb megértést és tudásanyagot kínál a diákok számára a védjegyek világában.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. elkötelezett híve annak, hogy a fiatal generáció, már a kisiskolás éveikben, megismerkedjen a hazai védjegyrendszer működésével. Célunk, hogy a gyerekek megértsék a Magyar Termék védjeggyel ellátott termékek vásárlásának előnyeit, és felismerjék, hogy a helyi alapanyagokból készült, Magyarországon előállított fogyasztási cikkek választása nem csupán praktikus döntés, hanem egy lépés a fenntartható jövő felé.

A Fenntarthatósági témahét keretében áprilisban elindított átfogó edukációs program célja, hogy a Naszálytej Zrt.-vel együttműködve a fenntarthatóság iránti elköteleződést erősítse. A program fókuszában az általános iskolás diákok állnak, akik számára interaktív és élvezetes módon kívánják bemutatni a védjegyek jelentőségét. Emellett a tanárok is támogatást kapnak ahhoz, hogy hatékonyan át tudják adni ezeket az ismereteket a diákoknak.

Az idei évben a Dunamente Ökocentrumban, valamint a váci Karolina Katolikus Általános Iskola Székesegyházi Kórusiskola és Alapfokú Művészeti Iskola negyedik-ötödik osztályos tanulói számára különleges, rendhagyó órákat tartott a Magyar Termék és a Naszálytej. Ezek az órák pedagógusok szakmai irányításával, közösen kidolgozott interaktív és szórakoztató tananyagokkal készültek, amelyek célja a fenntarthatóságra való figyelemfelkeltés volt. Az idei tananyag a Fenntarthatósági témahét keretében került bemutatásra, és része egy országos oktatási programnak. A diákok kreatív csoportfeladatokban, játékos tesztekben és izgalmas kvízekben mérhették össze tudásukat, miközben élvezetes módon tanultak a fenntarthatóság fontosságáról.

A tananyag egész évben a pedagógusok segítségére lehet, hiszen felkerül a program hivatalos honlapjára, az Itthonra hazait! -- Fenntarthatósági Témahét oldalra is.

A program megvalósításában a Magyar Termék védjegy gondozója kiváló partnerre lelt a Naszálytej Tejfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt.-ben. A cég ugyanis Magyarország egyik meghatározó tejipari vállalataként sokat tesz a tejfogyasztás és az egészséges életmód népszerűsítéséért a fiatalok körében, ezáltal mintegy hitelesíti is a kezdeményezést.

Benedek Eszter, a Magyar Termék ügyvezetője a programmal kapcsolatban hangsúlyozta:

A Magyar Termék Nonprofit Kft. célja, hogy már fiatal korban megismertesse a diákokkal a védjegyes magyar termékek választásának fontosságát. A tudatos vásárlás a jövő alapjait képezik, és az edukációs programunk egy lehetőséget ad arra, hogy a diákok nemcsak a hazai termékeket, hanem a fenntarthatóságot is megértsék. Jelentős lépést tettünk abba az irányba, hogy ezzel a programmal a következő generáció még tudatosan és felelősen választ majd a boltban.

A Naszálytej Zrt. marketingigazgatója, Péter Katalin, kifejtette:

Related posts