Vitézy Dávid éles kritikát fogalmazott meg Lázár János irányába, hangsúlyozva, hogy a MÁV reformjára tett ígéretek nemcsak túlzottan optimisták, hanem gyakorlatilag megvalósíthatatlanok is.
Vitézy véleménye szerint a Lázár által prezentált tervek sajnos (finoman szólva) nehezen összeegyeztethetők a realitásokkal. Az ígéretek között ott találjuk például azt, hogy amennyiben egy egyetemista vonata havonta öt alkalommal húsz percnél hosszabb késést szenved el, visszakapja a bérletének tíz százalékát. Ezen túl, egy másik javaslat alapján a balatoni InterCity-járatokhoz pótlóbuszokat kívánnak indítani, ha a vonaton nem működik a légkondicionáló. Vitézy álláspontja szerint ezek a koncepciók a gyakorlatban szinte lehetetlenülnek megvalósítani, és valójában inkább a politikai versenyhelyzetre adott kommunikációs reakciók, mintsem valódi reformintézkedések.
A kritikus szerint Lázár János korábbi nagyszabású, 3000 milliárd forintos vasútfejlesztési tervei mára eltűntek, helyüket pedig egy összesen 20 milliárd forint értékű ígéret vette át, amelyek szinte kizárólag kisebb infrastrukturális fejlesztéseket és állomási WC-k felújítását tartalmazzák, miközben a MÁV továbbra is elöregedett járművekkel és működési zavarokkal küzd, miközben az igazgató posztjaiban hamis, kozmetikázott eredményeket kommunikálnak.