A Ryanair vezérigazgatója éles kritikával illette a Wizz Air-t, ami komoly aggodalmakat vet fel a légitársaságok versenyhelyzetét illetően. A szavak mögött feszültség és potenciális problémák húzódnak meg, amelyek a piaci dinamikát is befolyásolhatják. Va

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary éles kritikával illette a Wizz Air üzleti modelljét, amelyet piramisjátékhoz hasonlított, miközben több fapados légitársaság is csődbe ment az európai piacon - jelentette a HVG.
Az európai légiközlekedési szektor komoly átalakuláson megy keresztül, amit jól példáz az izlandi Play légitársaság működésének leállítása és a svéd Braathens International csődje. A piaci helyzetet az olasz Corriere della Sera napilapnak értékelte Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója.
O'Leary véleménye szerint a csődök egyik jelentős kiváltó oka az, hogy sok európai versenytárs látszólag diszkont-légitársaságként működik, de valójában túlságosan magas költségszerkezettel bír. A vezérigazgató előrejelzése alapján a nem megfelelő gazdálkodás következményeként karácsony előtt további légitársaságok is megszűnhetnek.
A Ryanair vezérigazgatója éles kritikát fogalmazott meg a Wizz Air működésével kapcsolatban. Noha nem várja a társaság azonnali összeomlását, véleménye szerint a jövőben elkerülhetetlen a csőd vagy valamilyen felvásárlási forma. O'Leary állítja, hogy a magyar székhelyű légitársaság a koronavírus-járvány idején rossz döntéseket hozott: eladta repülőgépeit, majd magas lízingdíjak mellett kénytelen volt visszabérelni azokat, miközben flottabővítését drága eladás- és visszlízingügyletek révén próbálta finanszírozni.
"Teljesen szétszórtak. Öt éve Olaszországban, majd Bécsben akartak terjeszkedni sikertelenül. Ők akartak lenni a Közel-Kelet legnagyobb légitársasága, de most leállították az abu-dzabi bázisukat. Most meg Kazahsztánba akarnak menni és Lengyelországban bővíteni, de ahhoz késő, mert mi már befektettünk Lengyelországban. Úgy tűnik, ők egy európennyt se keresnek, amíg értünk sorba állnak az európai repterek" - fogalmazott O'Leary.
A Wizz Air valóban komoly kihívásokkal néz szembe, hiszen júniusban 40%-os profitcsökkenést volt kénytelen jelenteni. Ezt részben a Pratt & Whitney által gyártott repülőgépmotorokkal kapcsolatos gondok okozzák. A társaság a nyári időszak közepén úgy döntött, hogy feladja a közel-keleti terjeszkedési terveit, és visszavonja az Abu-Dzabiba szánt központ létrehozását.
Az EasyJet helyzetét is értékelte a Ryanair vezetője, szerinte bár nincsenek közvetlen veszélyben, de nem is növekednek. Prognózisa szerint idővel a londoni operációkat a British Airways, míg a többi tevékenységüket az Air France-KLM vásárolhatja fel.