Az új BMW és Mini autók már vezető nélkül gördülnek le a gyártósorról, forradalmasítva ezzel a járműgyártás folyamatát.
A BMW gyáraiban egyre több autó gördül le a gyártósorról anélkül, hogy sofőrre lenne szükség, köszönhetően a vállalat innovatív önvezető technológiájának. Az Automated Driving In-Plant (AFW) rendszer bevezetésével a gyártási folyamat egy alapvető elemét automatizálták, ami nemcsak a hatékonyságot, hanem a digitalizáció mértékét is jelentősen megnöveli.
Az AFW program 2022-ben indult kísérleti projektként a BMW dingolfingi európai központjában, és azóta teljes mértékben működőképes rendszerré fejlődött. Az első tesztfázis során a legújabb i5 és i7 elektromos szedánokat használták, de mostanra más BMW-modellek, valamint a Mini Countryman is autonom módon közlekedik a gyár területén. A dingolfingi üzem mellett a lipcsei gyár is alkalmazza ezt az innovatív megoldást, ahol a legyártott modellek 90%-a önállóan hagyja el a gyártósort. A következő év folyamán a regensburgi és az oxfordi üzemek is bevezetni tervezik az AFW rendszert, ezt követi majd a debreceni új BMW-gyár, amely kifejezetten az iX3 elektromos modell gyártására összpontosít.
A frissen összeállított járművek önálló üzemmódban haladnak egy előre megtervezett, több mint egy kilométeres pályán. Az autók az összeszerelő üzemekből indulva először egy rövid tesztpályát teljesítenek, majd a gyár másik szegletében zárják le a folyamatot. A járművek irányítását egy sor szenzor, egy külső környezetmodellező rendszer és egy mozgástervező algoritmus segíti. A BMW állítása szerint ez a legnagyobb Lidar infrastruktúra, amely Európában található.
Milan Nedeljković, a BMW gyártásért felelős vezetője hangsúlyozta, hogy a következő tíz év során több millió kilométeres tesztelési programot terveznek az AFW rendszer keretein belül. A vállalat célja, hogy az autonóm vezetési technológiát még szorosabban integrálja a gyártási és tesztelési folyamatokba, beleértve a külső tesztzónákat és elosztási területeket is - számolt be az insideevs.com.