A Ferrari taktikája most nem jött be, és ezzel lehetőséget adtak a McLarennek, hogy megszerezze történetének 200. diadalát.

Bár Charles Leclerc a pole pozícióból indult, a 40. Magyar Nagydíj során a McLaren csapata mesterien alkalmazta a taktikáját, és ennek köszönhetően fantasztikus kettős győzelmet ünnepelhettek.
A világbajnoki pontversenyben második Lando Norris, a McLaren brit versenyzője nyerte a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat.
A 25 esztendős pilóta számára ez a verseny jelentette pályafutása kilencedik győzelmét, és az idei évben már az ötödik alkalommal állhatott a dobogó legfelső fokán.
Ezzel a lépéssel Oscar Piastrihoz képest kilenc ponttal csökkentette hátrányát az összetett versenyben, ahol a Hungaroringen második helyen zárta a futamot.
A 70 körös mogyoródi versenyt George Russell, a Mercedes brit pilótája a harmadik pozícióban fejezte be.
Míg Charles Leclerc, a pole pozícióból induló monacói versenyző, végül a negyedik helyen zárta a futamot a Ferrarival.
A rajtnál Leclerc remekül jött el. Az első kanyarba gond nélkül fordult be az első helyen.
A McLaren versenyzői között zajló harc során Norris sajnos nem járt jól. A hátrább érkező pilóták közül ketten, Russell és Fernando Alonso, sikeresen megelőzték őt.
Hamarosan Norris megelőzte Alonsót.
Az ötödik körben így Leclerc, Piastri, Russell, Norris, Alonso volt a sorrend az első öt helyen.
Közben a nyolcadik helyről rajtoló címvédő, Max Verstappen, egy helyet tudott előrelépni a Red Bull volánjánál. Ezzel Gabriel Bortoleto mögött a hetedik pozíciót foglalta el.
A 18. kör megérkezésével Piastri a box irányába vette az irányt, hogy végrehajtsa a kerékcserét. Ezt követően a Ferrari csapata azonnal lépett, hogy reagáljon a helyzetre.
Leclerc autóján a 19. körben cserélték le az abroncsokat, friss gumikat szereltek fel rá. Ezzel egy időben Russell is a Mercedes pitjében járt, hogy új gumikat kapjon.
Norris a csapatrádión keresztül egyeztetve úgy határozott, hogy beveti az egy boxkiállásos taktikát. Ennek eredményeként a pályán maradt, és a verseny élén haladt.
Mögötte Leclerc, Piastri, Russell volt a sorrend.
Leclerc figyelmeztette a Ferrarit, hogy ha így folytatják, akkor nagy valószínűséggel el fogják veszíteni a versenyt.
Norris végül a 31. kör végén új gumikat kapott a McLaren csapatától, ami lehetőséget adott Leclerc számára, hogy visszavegye a vezetést.
A Ferrari monacói versenyzőjét körülbelül 1,5 másodpercnyi lemaradással követte Piastri. Ezzel szemben a harmadik helyezett Russell hátránya Leclerc-hez képest majdnem 10 másodperc volt.
Negyedik helyen Norris, míg ötödiként Alonso érkezett a célvonalhoz. A kétszeres világbajnok spanyol mögött Bortoleto, Liam Lawson és Verstappen teljesítette a kört, kialakítva ezzel a sorrendet.
Leclerc a 40. kör végén letudta a második kerékcseréjét. Három körrel később Russell is a boxban járt. A 45. körben pedig Piastri autójára is felkerültek a friss abroncsok.
A vezetést egy gyors kerékcsere után Norris vette át, mögötte pedig Leclerc, Piastri és Russell sorakoztak.
Az állás nem sokáig tartotta meg magát. A jelentős mértékben lelassuló Leclerc-t ugyanis utolérte, és meglepő könnyedséggel hagyta maga mögött Piastri.
A győzelem lehetősége innentől kizárólag a két McLaren versenyző kezében van.
Piastri tempósan zárkózott fel az élen haladó Norrisra, aki a lekörözöttek miatt is nehézségekkel küzdött, és összességében lassabb volt a csapattársánál.
Közben Russell második próbálkozásra megelőzte a frusztráltsága miatt talán túlzottan agresszívan védekező Leclerc-t. Ezzel megkaparintotta a harmadik pozíciót.
A hajrában Piastri próbálkozott. Egyszer majdnem neki is ütközött az élen száguldó csapattársának. De nem tudta megelőzni Norrist.
A Red Bull színeiben versenyző Verstappen a 200. futamát teljesítette, és végül a kilencedik helyen zárta a versenyt.
Míg a karrierje 370. versenyén induló Hamilton a 12. pozícióban fejezte be a viadalt a másik Ferrarival.